VE VÝSTAVBĚ! VE VÝSTAVBĚ! VE VÝSTAVBĚ! VE VÝSTAVBĚ! VE VÝSTAVBĚ! VE VÝSTAVBĚ!
Hledat
Navigace: MALODOLY > HORNICKÉ ZAJÍMAVOSTI > PÁR ZAJÍMAVÝCH VELIČIN

PÁR ZAJÍMAVÝCH VELIČIN

KDYBY JSTE SI NĚCO POTŘEBOVALI VYPOČÍTAT, TAK TADY UVÁDÍM NĚKOLIK VELIČIN:

 

  • V ROCE 1880 SE V RAKOUSKU-UHERSKU VYTĚŽILO NECELÝCH 7 MILIONŮ TUN UHLÍ, NĚMECKO V TÉ DOBĚ OVŠEM TĚŽILO SEDMINÁSOBEK – 50 MILIONŮ TUN)
  •  
  • V ROCE 1912 STUPLA TĚŽBA V RAKOUSKU-UHERSKU NA 17 MILONŮ TUN, NĚMECKO JIŽ MĚLO DESETINÁSOBNOU TĚŽBU UHLÍ, TEDY 175 MILIONŮ TUN
  •  
  • PRODUKTIVITA JEDNOHO HORNÍKA BYLA V ROCE 1900 ASI 200 TUN UHLÍ ROČNĚ,
  • OVŠEM NA VELKODOLECH. MALODOLY MĚLY PRODUKTIVITU 120-150 t/os/rok.
  •  
  • HODINOVÁ SPOTŘEBA PARNÍHO STROJE V 70.LETECH 19.STOLETÍ ČINILA 3-8 KG, ROČNĚ PARNÍ STROJ POHÁNĚJÍCÍ ČERPADLA A TĚŽNÍ VRÁTEK SPOTŘEBOVAL 40-110 TUN UHLÍ, COŽ KOLIKRÁT REPREZENTOVALO 10-20% TĚŽBY DOLU
  •  
  • STARÁ ŽENTOUROVÁ PÍSTOVÁ ČERPADLA HODINOVĚ VYČERPALA JEN 15 KUBÍKŮ, VODOSLOUPCOVÉ STROJE 40-60 KUBÍKŮ, PARNÍ STROJE AŽ 180 KUBÍKŮ A PRVNÍ ELEKTRICKÁ ČERPADLA POTOM DVOJNÁSOBEK
  •  
  • NA VODOROVNÉ DOPRAVĚ SE RYCHLOST VOZAČE A KONĚ MOC NELIŠILA, ALE KAŽDÝ PŘEMÍSTIL JINOU HMOTNOST BŘEMENE. PROTO VOZAČ MOHL NA 800 METRŮ ZA SMĚNU PŘEMÍSTIT SICE AŽ 13 TUN RUBANINY, KŮŇ ALE AŽ 48 TUN
  •  
  • NA SVISLÉ DOPRAVĚ SE STEJNĚ TAK O MNOHO NELIŠILA RYCHLOST RUMPÁLU A ŽENTOURU (0,1-0,3 METRU ZA VTEŘINU), ALE OPĚT KAŽDÝ TAHAL JINÉ BŘEMENO. PARNÍ STROJE ZDVIHLY RYCHLOST TĚŽBY AŽ NA 10 METRŮ/SEC                                                                                                                                                                                                           POUŽITO ÚDAJŮ Z PRACÍ PÁNŮ MATĚJČKA, HRBKA, MAJERA
 
© malodoly.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky